Wednesday, June 5, 2013

SIBLINGS


Assalamualaikum semua, apa khabar wahai kak ton? hehehe, actually kan, aku rasa dah kekeringan idea nak story pasal apa, then semenjak dua menjak tiga menjak angah pergikan, aku rasa sunyi rumah nie, yela, selalu mulut aku nie mesti nak menggabak panggil nama angah, mesti nak bergurau dengan angah, perangai aku, aku suka kacau angah sangat-sangat. sebab die mesti marah, hahah. 

dalam keluarga, aku anak pertama dan aku ada ade 3 orang adik perempuan yang comel comel belaka, macam putih putih melati, hahaha kami 4 beradik x kan terpisah, macam iklan Digi Buddyz, x kan terpisah yowww! okey, iklan kejap, hehehe. jadi anak pertama nie banyak cabaran dia, banyak tanggungjawab dia, apa-apa terjadi dalam keluarga, orang akan tanya kita, apa-apa terjadi dekat adik- beradik kita, kita akan di soal, bukan senang wahai peminat kak ton semua, itulah kakak, macam iklan 2, aku kan akak :) 

adik aku, angah kini dah masuk zaman belajar kan, aku tau die boley, die memang garang, sikit2 nak mengamuk, tapi aku tau, nanti die balik dia akan berubah, bila depan mata lain rasanya, dia kini di Uitm Kuantan, semoga kau dapat apa yang kau impikan, aku nampak semua gembira dengan kejayaan kau, InsyaAllah :)

yang no 3, nie nanu, kitaorg kat rumah panggil die EMBAM ! haha, padahal die kurus and tinggi je, aku pon x faham lah kenapa lah adik2 aku panggil die EMBAM, aku ingat lagi waktu die kecik2, die nie bega and degil, selalu kene rotan dengan aku, jahat kan aku? huhu, biasala 2, aku hanya nak mengajar die je, sebab masa 2 ayah dah meninggal, aku kesian tengok ibu, tapi diaorg nie degil, letih mak memekak haaa nokk! tapi, dia pon pandai, dia macam adik aku yang no 2, adik2 aku semua pandai2, x macam akak dia ( malu kita ). aku tau dia akan berjaya satu hari nanti, walaupun dia degil, tapi bila dah besar, die pandai jalankan tanggungjawab dia, and aku tau, dia paling sedih sejak angah pergi belajar, aku nampak 2, dalam kereta masa on the way balik seremban lepas hantar angah, die menangis dalam kereta, aku? menangis dalam hati je beb, nanti make up i cair pulak. hahahha

haaa, yang last sekali nie, nama die ieqa, ieqa baru je darjah 3, dan aku sayang dia dan kalau aku pergi mana2, mesti belikan dia apa-apa. yup, sebab nasib dia sangat kesian, dia x sempat nak rasa kasih sayang seorang ayah yang telah pergi meninggalkan dia masa die berumur 2 tahun, budak umur 2 tahun, tahu ape wey? dulu, everyday dia tanya, bila ayah nak balik? ayah tidur lamanya, bila ayah nak bangun, kadang-kadang, aku x sampai hati nak marah dia, bila dah marah dia, rasa menyesal pulak kat diri nie, sebab die x macam kami semua, die membesar tanpa ayah, hanya 2 tahun je dia dapat rasa kasih sayang seorang ayah, dalam keluarga, dialah penghibur kami :)

kalaulah ayah masih ada, mesti ayah gembira and seronok kan sebab anak kesayangan dia, angah dah masuk U, amik course law lagi, mesti ayah bangga, sebab angah nie, ayah  x pernah nak marah dia, sebab angah anak kesayangan ayah, hehe. kalau ayah ada, agak-agak ayah bangga ke dengan aku wahai kak ton semua :) ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...