Monday, June 3, 2013

SEREMBAN - KUANTAN - UITM JENGKA: family


Assalamulaikum semua, entry kali nie tentang aku dan keluarga pergi ke Kuantan dan seterusnya ke UITM Jengka untuk menghantar adik aku Shahizatul Aini sebab dia dapat masuk sana untuk course Asasi Undang-Undang. tahniah! yup, die memang pandai, x macam akak dia :) biasalah, dalam keluarga mesti ada seorang yang akan terpeleut sikit, heheh

tapi sebenanrnya aku sedih sikit sebab dah x adde teman nak bergaduh sama-sama, jalan sama-sama, aku akui, terasa kesunyian itu, walaupun kami sering bergaduh, tapi bak kata pepatah, air yang di cincang tidak akan putus kan :)

untuk adik aku, belajar lah sebaik mungkin, zaman belajar memang banyak cabaran, tapi itu semua mengajar kita menjadi lebih dewasa, jangan terlalu study, aku tau course kau agak tough, tapi try untuk bagi masa untuk diri sendiri nanti, pandai bawak diri, jaga diri, pandai pilih kawan, jaga maruah diri dan keluarga kita, kau yang paling orang pandang angah, sebab kau pandai, aku tau kau boley, jika aku di beri pilihan sama ada kejayaan kau atau aku, aku pilih untuk kejayaan diri kau, sebab aku kan akak :)

aku tau aku agak tidak berjaya, sebab adik2 aku lebih berjaya nanti, semua nye demi mereka, kini, seorang dah pergi ke zaman remaja, zaman penuh cabaran, tinggal 2 orang je, rumah makin sunyi, kadang2 aku pon x perasan bila masa kami membesar kan , dulu adik beradik lah kawan kita, main sama2, mandi sama2, tidur sama2, makan sama2, a moment with a family are a best and beautiful moment. semoga kau berjaya angah :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...