Monday, November 28, 2011

Sinar :)



assalamualaikum teratak ku ini :) sudah lame jugak saya menyepikan blog yang hampir 'berhabuk' nie . hehe. hye para pembaca dan kawan-kawan saya sekalian.maaf kerana lama tidak menulis padahal bermacam-macam perkara yang berlaku pada diri saya sepnajang tidak menulis di blog.dulu,pantang dapat peluang,terus cerita.tapi,maklumlah,sekarang assgmnt adalah segalanya .HAHA.

tiba-tiba sahaja hati ini di panggil oleh 1 suara yang tidak saya pasti,tanpa saya sedari,suara itu mahukan saya berubah dari yang sekarang. yeaaa, memang saya seorang perempuan yang bertudung,tapi hakikatnya,tidak semuanya saya 100 peratus muslimah,masih banyak perkara yang saya terlepas pandang untuk menjadi seorang muslimah yang baik budi pekertinya. maaflah, saya hanya muslimah di sebalik kain tudung sahaja, saya tidak malu untuk berkongsi kerana saya ingin kawan-kawan yang lain turut sedar.

apa yang saya maksudkan? saya tidak cuba untuk ikhlas,tidak serius untuk menunaikan kewajipan yang 1,adalah solat. segalanya membuka mata saya selepas saya melanjutkan pelajaran di Melaka.kawan-kawan saya ramai yang ikhlas mengerjakan solat,saya terbuka hati untuk mengikut jejak mereka,kini,saya cuba untuk memenuhi 5 waktu yang jarang saya penuhi.terasa jahil diri ini.

saya akan berubah,tapi tidak secara drastik.saya akan cuba slow-slow untuk berubah. yeaa,memang penuh puasa saya,tapi berbaloi ke puasa yang penuh tetapi tiada pahala kewajipan yang memang wajib? Ya Allah, terima kasih kerana telah membuka pintu ini,walaupun sedikit yang hamba-Mu ini nampak.saya akan cuba untuk mengubah cara percakapan,pemakaian.saya sedang cuba,sedang belajar,wahai sahabat,jika ada kesalah saya,minta lah di tegur jika ia untuk kebaikan,jika 1 hari saya berubah,minta la di tegur segalanya .terima kasih.

1 comment:

Nana / Shazy said...

pintu hati dibuka sedikit demi sedikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...