Tuesday, November 29, 2011

Idol :)

Assalamualaikum pembuka bicara :) . sihat ke sahabat-sahabat sekalian? saya juga begitu. alhamdulillah :) hari nie saya ingin berkongsi berita gembira apabila kakak saudara saya menyatakan kepada saya bahawa die ingin sekali untuk kekal berhijab . alhamdulillah, semoga Allah S.W.T sentiase mempermudahkan niat murni beliau itu kerana Allah sentiase ada di samping kita, jangan menangis bila kehilangan kawan, kerana kawan yang paling rapat adalah Dia.selagi kita di muka bumi ini, Dia sentiase bersama.

ramai yang cakap saya kuat, sampai orang cakap, nak tertunggu saya menangis. saya susah untuk menangis depan mereka semua.tapi sometimes akan menangis lepas balik kuliah :p yes, bila dah x boley control, menangis la. roomate pon perasan tapi buat x perasan. hehe. yea, saya memang cuba untuk jadi seorang yg tabah.nak tahu siapa idol saya. dua orang gadis yang sangat tabah dalam hidup saya. mereka adalah Nur Shahirah bt Amir Hamzah ( seorang doktor ) dan Suria Bt Huszaini ( bakal guru ) . semangat mereka, semangat saya. bila bersama mereka, setiap perbuatan mereka saya teringin menjadi seperti mereka. tabah. suka duka mereka boleh lalui.


kekuatan wanita itu adalah pada hati, kerana wanita sentiase cekal dan tabah sepanjang hidup. sebab itu wanita selalu memberikan nasihat kepada lelaki kerana wanita memandang ke arah masa depan kelak. bukan kerana queen control.hehe. jangan mengeluh dengan setiap ujian Allah, kadang2 saya juga begitu, tapi saya sentiase ingat dan akan  sematkan dalam hati yang Allah S.W.T x akan turun kan ujian yang tidak boleh di lalui oleh hambaNya,die tahu di mane kekuatan setiap hambaNya :)

sekian , wassalam :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...