Monday, February 14, 2011

PERPISAHAN

ku mengerti , perpisahan ini ,
bukan kerana kau membenci ,
tapi kasih , yang pernah ku beri ,
tiada lagi bersama..
sering kala aku , teringatkanmu
mimpi yang nan indah
bersulam bahagia

masih aku ingat lagi kali terakhir ayah di dunia ini . mase die nazak , semuanye lah , setiap kali aku pergi duduk dekat atas, aku akan pandang tempat die nazak 2 . dengan x sengaja air mata mengalir membasahi pipi . Ya Allah , sungguh berat dugaan yang kau beri kepada hamba - Mu ini . x tertanggung oleh diriku . aku seorang hamba- Mu yang lemah . aku tidak sekuat mereka , tapi aku akan cube jalani hari2 ku ini dengan redha atas ape yg telah KAU turunkan kepadaku .

ayah meninggalkan kami 4 beradik serta isteri yang sangat penyabar , sangat penyayang kepada dirinya yang telah menjaganya sepenuh hati semasa die sakit . ayah sakit kanser . x sanggup aku lihat kepritan dirinya setiap hari . aku x tau kenapa semua ini terjadi kepada kami ? aku inginkan kembali ayahku .


pernah sesiapa dengar aku cakap ARWAH AYAH ? x pernah . aku x pernah cakap perkataan 'arwah ' itu kau tahu . aku x suke ., bialah org nak ckp aku kene terima kenyataan . tp itulah hakikat yang aku x boley terima .bagi aku , die sentiasa ade dengan aku . sebab 2 aku x pernah cakap perkataan ' arwah ' itu . diri die , hati die , semuanye tentang die aku dapat .

pada hari ayah meninggal , aku x banyak menangis , sebab aku kene kuat . masih sempat aku melemparkan senyuman . tapi , itulah die , aku x meratapi semasa die meniggal , tapi aku sentiasa menangis selepas die sudah pergi jauh dan jauh .setiap hari x pernah aku melupakan die . setiap saat ade rindu yang cukup mendalam , setiap waktu ade kekesalan yang menebal . aku x sempat cium tangan die . x sempat . 3 hari aku pergi sekolah tanpa mencium die . itu yang paling aku kesak sehingga ini .

kenapa ? bagaimana ? semua 2 aku x dapat jawapannya.

kadang2 bila aku nak tidur , aku mesti ingatkan ayah . aku mesti akan menangis . jealous teramat sangat bila tengok kebahagiaan orang lain bersama ayah masing2 , ayah masing2 jemput bila balek keje , bergurau senda , berkongsi masalah . KENAPA AKU X DAPAT MACAM 2 HA!

kena[a ayah yang kene semua ini ? kenapa? dulu , sejak ayah meninggal , aku banyak dudk dalam bilik je . x keluar . semuanye aku habiskan dengan menulis ape yang aku rindu , ape yg aku rase . kenapa semua nie terjadi .


DAN JANGAN HARAP AKU MAHUKAN AYAH TIRI ! BOLEY PERGI MAMPUS !

serious aku cakap , x ade sape boley gantikan tempat die , rapatlah kau dengan aku sekalipon. x kan ku dapat terima sesiapa ganti tempat ayah . AYAH AKU HANYA ADE SEORANG !

i miss you ayah :( boley datang dalam mimpi ? boley ek? nana nak cium tangan ayah , dah lame x pergi kubur ayah . x pe. t nana da ade lesen nana g kubur k . ayah tunggu ok . nanti nana datang . i love you ayah . nana tahu ayanh sayangkan kami semua , sayangkan nana walaupun ayah x pernah cakap macam 2 kat nana . . .


p/s : hidup kene teruskan , kadang2 tempat seseorang itu susah hendak di gantikan , 1 dalam seribu korang ade ayahkan , mesti best , hope korang hargailah mereka . jangan jadi macam aku , dah x ade ayah menangis sampai bila2 . dah , cukuplah korang dah bace . jangan nak tanye ape2 lagi . bagi nasihat x ape ok :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...